انتخاب واحد سال تحصیلی جدید مدرسه علمیه معصومیه

انتخاب واحد سال تحصیلی جدید مدرسه علمیه معصومیه

سال تحصیلی جدید مدرسه علمیه معصومیه از ۲۲ شهریور ماه به صورت غیرحضوری شروع خواهد شد. انتخاب دروس از روز یکشنبه 16 شهریور تا روز سه شنبه 18 شهریور مي‌باشد.

در پی تأکیدات رهبر فرزانه انقلاب و مراجع معظم بر رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی، به علت شرایط حادّ فعلی، مدرسه معصومیه ناچار به آموزش غیرحضوری در نیمسال اول است. بدیهی است به محض مساعد شدن شرایط، آموزش حضوری نیز در کنار غیرحضوری آغاز خواهد شد.

به یاری خداوند متعال دروس سال تحصیلی جدید 1400 – 1399 مدرسه علمیه معصومیه از روز شنبه ۲۲ شهریور ماه به صورت غیرحضوری شروع خواهد شد.

نحوه انتخاب واحد: زمان انتخاب دروس توسط طلاب ازطريق سايت نجاح از ساعت 8 روز یکشنبه 16 شهریور تا ساعت 14 روز سه شنبه 18 شهریور مي‌باشد.

درس اضافه (براي واجدين شرايط) نيز در تاريخ فوق قابل انتخاب مي‌باشد.

شرايط درس اضافه: نداشتن مشكل آموزشي و انضباطي، رعايت انتخاب حداقل 310 ساعت درس در نيمسال قبل، قبولي در كليه دروس انتخابي نيمسال قبل، كسب معدل 16 در دروس نيمسال قبل، صلاحديد و تاييد مدير مدرسه.

تذكر: به دلیل عدم امکان انتقال برخط تغییرات از سایت آموزش به سامانه آموزش غیرحضوری، هر درسي كه بعد از تاريخ فوق به دروس طلبه اضافه شود (حتي درس اضافه)، از 18 شهریور ماه تا ثبت آن درس در سامانه آموزش غیرحضوری (99/7/1)، غيبت محسوب مي‌شود؛ لذا از ابتدا دروس نیمسال اول را کامل و با دقت انتخاب فرمایید.

طلابي كه در مهلت مقرر فوق انتخاب واحد نكرده‌اند‌‌‌،‌ لازم است حداکثر تا ساعت 12 روز چهارشنبه 26 شهریور با مراجعه به سایت نجاح، انتخاب واحد نمايند. در ضمن اين افراد با توجه به بسته شدن سامانه آموزش غیرحضوری از تاريخ 18 شهریور، به دليل عدم انتخاب درس در وقت مقرر، دسترسی به سامانه آموزش غیرحضوری نداشته و از 18 شهریور تا 28 شهریور ماه (زمان انتقال اطلاعات جدید به سامانه غیرحضوری) برایشان در همه دروس، به صورت خودکار غيبت غيرموجه ثبت خواهد شد.

عدم انتخاب واحد تا 10مهر، به منزله انصراف از حوزه مي‌باشد.

حداكثر نفرات در هر كلاس به دلیل اقتضائات آموزش غیرحضوری، 20 نفر است، لذا بعد از تکمیل ظرفیت، امکان ثبت نام در آن کلاس نخواهد بود.

درهر نيمسال تحصيلي حدّ معمول انتخاب درس، 310 تا 425 ساعت مي‌باشد. (با توجه به وضعیت خاص بهداشتی و غیرحضوری بودن دروس توصیه می‌شود دروس کمتری انتخاب شود، لذا انتخاب حداقل 200 ساعت درس بلامانع است).

تذكرمهم : نام کاربری و کلمه عبور سامانه آموزش غیرحضوری یک روز قبل از شروع کلاسها از طریق پیامک ارسال خواهد شد (چنانچه شماره تلفن همراهتان تغییر کرده اصلاح نمائید و سیستم پیامکی فعال باشد). راهنمای شرکت در کلاس های آنلاین بزودی در سایت مدرسه درج خواهد شد.

درس نهج‌البلاغه 3 در 30جلسه، از روز سه شنبه اول مهر، هر روز ارائه مي‌شود و بعد از آن، درس آيين نگارش شروع خواهد شد.

دروس اخلاق 2، 3، نهج البلاغه 1 و 2 از 99/7/5 فقط روزهاي شنبه و يكشنبه تا آخر ترم اول برگزار خواهد شد.
تذكر: اساتيد اين دروس همان اساتيد دروس عقايد 2 ،3، 4 و 5 مي‌باشد يعني طلبه‌اي كه مثلا درس عقايد 5 را با استادي انتخاب كرد بايد نهج‌البلاغه 2 را هم با همان استاد انتخاب بكند. البته طلبه‌اي كه فقط درس اخلاق یا نهج البلاغه را (بدون عقايد آن پایه) انتخاب مي‌کند، در انتخاب استاد مختار است و روزهاي شنبه و يكشنبه در اين دروس شركت مي‌كند. طلابي كه دروس اخلاق يا نهج البلاغه آنها با درس عقايدشان همخواني ندارد و از دو پایه مختلف است (مثل نهج 2 با عقايد4) مي‌توانند در كلاس ديگري غير از كلاس عقايدشان ثبت نام كنند.

جابجايي كلاس: زمان جابجايي كلاس از شنبه 22 شهریور تا ساعت 12 چهارشنبه 26 شهریور توسط خود طلاب در سایت نجاح مي‌باشد لکن به دلیل عدم امکان انتقال برخط تغییرات از سایت آموزش به سامانه آموزش غیرحضوری ؛ حضور در کلاس های جدید از روز شنبه 29 شهریور مقدور خواهد بود و تا آن موقع لازم است طلاب در کلاس های سابق شرکت کنند.
جابجايي توسط خود طلاب و از طریق سامانه انتخاب واحد(پنل شخصی سامانه نجاح) انجام مي‌شود.
در صورت جابجايي کلاس، غيبت هاي ثبت شده به كلاس جديد منتقل مي‌شود.
غيبت ها و تاخیرها از روز اول تشكيل كلاس ها به صورت خودکار از طریق سامانه ثبت مي‌شود بنابراين طلاب محترم قبل از شروع كلاسها، در مورد اساتيد انتخابي، دقت و تحقيق لازم را انجام دهند.
تذکر: روز پنجشنبه 27 شهریور ماه به منظور انتقال اطلاعات جدید و تغییرات سایت آموزش به سامانه آموزش غیرحضوری، درس ها تعطیل می‌باشد.

دروس پژوهشي: درس نحو9، فقه 7، اصول5 و عقايد 5 درس پژوهشي است.
نمره امتحاني نيمسال اول و دوم دروس پژوهشي(اصلي و تجديدي و ارتقایی) از 15نمره ثبت خواهد شد و 5 نمره به ارائه پژوهش اختصاص پيدا خواهد كرد (كم و كيف مقالات پژوهشي توسط معاونت پژوهش اعلام خواهد شد)
طلابي كه در نيمسال اول یا دوم مرخصي با امتحان گرفته‌اند در صورت انتخاب درس پژوهشي، لازم است در زمان مقرر مقاله خود را به معاونت پژوهش ارائه نمايند.

تـوصـيـه‌هـا:
1. از انتخاب دروس زياد بدون در نظر گرفتن مباحثه و نيز حق خانواده (متأهلين) و شرایط کرونا خودداري فرماييد.
2. در انتخاب واحدهاي درسي از انتخاب دروس در ساعات متوالي خودداري و در فواصل دروس، زماني براي مباحثه و استراحت لحاظ فرماييد.
3. مراجعه به سايت استمرار داشته باشد تا در صورت مشاهده اشكال در نمرات شهريور يا ثبت واحدهاي درسي، از طريق ادارات آموزش رفع اشكال شود.

 

نوشتن دیدگاه

پست الکترونیکی شما منتشر نمی شود . فیلد ضروری *

*