کلیاتی در مورد دوره آموزش مجازی تابستان

کلیاتی در مورد دوره آموزش مجازی تابستان

با توجه به تعطیلی مدارس از اسفند و عدم ارتباط حضوری طلاب با محیط معنوی و علمی مدرسه، لازم است در جهت تکمیل و ترمیم نیم سال سابق و همچنین ارتقای سطح علمی و تربیتی طلاب از فرصت تابستان، بهره کافی برده شود.

با توجه به تعطیلی مدارس از اسفند و عدم ارتباط حضوری طلاب با محیط معنوی و علمی مدرسه، لازم است در جهت تکمیل و ترمیم نیم سال سابق و همچنین ارتقای سطح علمی و تربیتی طلاب از فرصت تابستان، بهره کافی برده شود.
از طرفی با وجود نگرانی های برخی خانواده ها به دلیل شیوع بیماری کرونا، برای تحقق شرکت حداکثری طلاب مدرسه، برنامه به صورت مجازی برگزار می گردد. برنامه مجازی تنها به صورت (lms)، یا همان برنامه های مجازی تعاملی می باشد به طوری که همراه با تدریس، امکان پرسش و پاسخ بین طلاب و اساتید وجود دارد.

در دوره علاوه بر برنامه های علمی، برنامه های اخلاقی و تربیتی نیز با هدف رشد جامع، گنجانده شده است. برنامه هایی در قالب جلسات پرسش و پاسخ، مسابقات فرهنگی و کلیپ های تربیتی، و راهکارهای ارتباط طلاب با مدرسه به صورت مجازی طراحی شد.
شروع دوره از اوایل تیر تا نیمه مراد ماه شامل 35 روز درسی و 42 روز با احتساب تعطیلات است. از فرصت چهلۀ کلیمیه که از اول ذی العقده تا دهم ذی الحجه است به عنوان یک بستر تهذیبی استفاده می شود.
دوره از جهت علمی در قالب سه گروه: الف) ارتقایی کلام، ب) ترمیم و تکمیل نیم سال سابق، ج) تعمیق و تکمیل دروس اصلی، تدوین شده است. به طور کلی ارتقایی دروس اصلی و پرحجم در دورۀ مجازی وجود ندارد.

در صورت احراز علمی طلاب، درس پرحجم بدون محدودیت زمانی تا پایان تابستان قابل اجرا می باشد. اما این درس به عنوان ارتقایی تعریف نمی شود و طلاب شرکت کننده تنها می توانند در نیم سال تحصیلی آینده به صورت استاد ثانی در امتحان آن درس شرکت کنند.
مراد از تعمیق در پایه اول، دوم و سوم، ایجاد مهارت متن خوانی و درک مطلب، تجزیه و ترکیب، مهارت مراجعه به فرهنگ لغت، لغت نامه شناسی و کاربرد ادبیات در قرآن است. برنامه در هر پایه در دو سطح متوسط و تعمیقی برنامه ریزی شده است و برنامه ها به صورت کارگاهی اجراء می شود.

در دورۀ ترمیم و تکمیل دروس سابق، دروس به روش سامرائی ارائه می شود. به این ترتیب که مبحث توسط طلاب ارائه و استاد تکمیل می کند تا تکرار مباحث برای طلاب ملال آور نشود.
تعیین سطح علمی طلاب برای هر گروه توسط استاد یا با مصاحبه علمی صورت می گیرد. سیاست دوره، تشویق طلاب قوی، به شرکت در دوره های تعمیق است.
علاوه بر برنامه های علمی، برنامه های جنبی و مهارتی در قالب کارگاه ها بر اساس نیازهای روشی، بینشی، بصیرتی و هویت طلبگی نیز باید برنامه ریزی شده است؛ به همین منظور کارگاه 1:30 است و در هر هفته شامل دو جلسه جریان شناسی، دو جلسه نظام اندیشه و دو جلسه مهارتهای مطالعه و مدیریت زمان و برنامه ریزی پیشنهاد شده است.

نوشتن دیدگاه

پست الکترونیکی شما منتشر نمی شود . فیلد ضروری *

*