گزارشی از همایش جبهه جهانی شباب المقاومه در مدرسه علمیه معصومیه

گزارشی از همایش جبهه جهانی شباب المقاومه در مدرسه علمیه معصومیه

آیت الله اعرافی: جوانان جهان اسلام فضیلت‌های بزرگ اخلاقی، اجتماعی و فکری شهید حاج قاسم سلیمانی و شهید ابومهدی المهندس را بشناسند و آن را در ابعاد مختلف زندگی خود به کار گیرند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، همایش جبهه جهانی شباب المقاومه روز دوشنبه با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی و با حضور جوانانی از ۲۰ کشور از ملیت‌های مختلف در مسجد مدرسه علمیه معصومیه قم برگزار شد.

در حاشیه این مراسم، نمایشگاه تخصصی شهید ابومهدی المهندس در مسجد مدرسه علمیه معصومیه قم با همکاری خانواده این شهید آغاز به کار کرد.

دبیر برگزاری همایش جهانی شباب المقاومه با اشاره به این که این نمایشگاه تا ۱۳ دی برپا است زمان بازدید برای آن را همه روزه از ساعت ۱۶ تا ۲۱ اعلام کرد.

آیت الله اعرافی، مدیر حوزه‌های علمیه در همایش جبهه جهانی شباب المقاومه تلاش‌های سردار شهید سلیمانی در ۲ دهه گذشته را آغازگر فصل نوینی دانست و گفت: در فصل جدید شاهد همگرایی فرامذهبی، فرا سرزمینی مبتنی با رویکرد اسلامی و تمدنی از جهاد و مقاومت با حضور جوانانی از کشور‌های مختلف هستیم.

او سردار سلیمانی را شکل دهنده شبکه نوین مقاومت در برابر توطئه‌های و نقشه‌های شوم دشمنان خصوصا شکست داعشیسم عنوان کرد.

اعرافی ثمره تلاش‌ها و مجاهدت‌های سردار سلیمانی را شکل گیری جبهه‌ای از آرمان‌های بلند تمدنی بر اساس گفتمان اصیل و نوی انقلاب اسلامی با فرماندهی رهبر انقلاب عنوان کرد.

رئیس هیئت امنای جبهه جهانی شباب المقاومه دستاورد جریان‌های متاثر از انقلاب اسلامی در ۲ دهه گذشته را بی سابقه عنوان کرد و افزود: دشمنان با ایجاد جریان‌های بدوی و متوحش از اسلام ناب، محاصره سنگین اقتصادی محور مقاومت و عادی سازی روابط با رژیم جعلی صهیونیستی به حاشیه راندن جریان‌های مقاومت را پیگیری می‌کنند.

آیت الله اعرافی شهیدان سلیمانی و ابو مهدی المهندس را نماد اخلاق، معنویت، بصیرت و شجاعت عنوان کرد و گفت: جوانان جهان اسلام در کشور‌های اسلامی فضیلت‌های بزرگ اخلاقی، اجتماعی و فکری این دو شهید را بشناسند و آن را در ابعاد مختلف زندگی خود به کار گیرند.

او با اشاره به هوشیاری امت اسلامی در برابر اقدامات دولت‌های ضعیف منطقه گفت: اگر روزی امت اسلامی آزاد شوند همه کسانی که دچار واگرایی و انفعال هستند به حاشیه خواهند رفت.

اعرافی افزود: جوانان امت اسلام در جای جای سرزمین‌های اسلامی به هم پیوسته اند و راه را بر دشمنان اسلام خواهند بست.

انتقام خون شهیدان سلیمانی و ابو مهدی المهندس حتمی است

سید هاشم صفی الدین رئیس مجلس تنفیذی حزب الله لبنان هم در پیامی تصویری به این همایش با اشاره به ادامه دار بودن راه این دو شهید برای آزاد سازی قدس گفت: پرچمی که حاج قاسم سلیمانی به دست گرفته بود با حضور جوانان جبهه مقاومت از کشور‌های مختلف بر فراز مسجد الاقصی برافراشته خواهد شد.

او با اشاره به این که عده‌ای عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی را ضعف مقاومت می‌دانند، آن را اشتباهی بزرگ عنوان کرد و افزود: مقاومت با رفتن این کشور‌ها به آغوش آمریکا و رژیم صهیونیستی چیزی را از دست نداده است.

سید هاشم صفی الدین پشت کردن به آرمان قدس از سوی حاکمان خودباخته کشور‌های اسلامی و عربی را از نشانه‌های ضعف آنان دانست و گفت: اگر هدف آن‌ها این است که محور مقاومت دیگر نتواند پیروزی‌های بیشتری به دست آورد پاسخ آن‌ها در روز‌های آینده خواهد آمد و به آن‌ها اثبات خواهد شد که پیروزی‌هایی که مقاومت شروع کرده است ادامه دارد و متوقف نخواهد شد.

رئیس مجلس تنفیذی حزب الله لبنان با تاکید بر حتمی بودن انتقام خون شهیدان سلیمانی و ابو مهدی المهندس افزود: انتقام خون این دو فرمانده نه یک روز و یک ماه و یا یک سال بلکه مداوم است و در همه زمینه‌ها ادامه خواهد یافت.

ابو مجاهد سخنگوی کمیته‌های مردمی فلسطین نیز در این همایش گفت: شهید سلیمانی در تمام سال‌های درگیری با دشمن صهیونیستی یاری رسان گروه‌های فلسطینی بود.

او افزود: شهید سلیمانی موشک‌هایی به دست گروه‌های مقاومت فلسطینی می‌رساند که با آن‌ها اهدافی در حیفا و تل آویو هدف قرار گرفت.

نوشتن دیدگاه

پست الکترونیکی شما منتشر نمی شود . فیلد ضروری *

*