برگزاری مسابقه علمی در رشته ادبیات عرب با شرکت هفت گروه

برگزاری مسابقه علمی در رشته ادبیات عرب با شرکت هفت گروه

مسابقه علمی در رشته ادبیات عرب با داوری استاد مومنی و شرکت هفت گروه در مسجد مدرسه علمیه معصومیه برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی بسیج مدرسه علمیه معصومیه، مسابقه علمی طلاب در دروس ادبیات عرب که به همت معاونت علمی بسیج مدرسه اجرا می شد، با شرکت هفت تیم‌ و در حضور طلاب این مدرسه برگزار شد.

در ابتدای این مسابقه استاد داور (حجت الاسلام و المسلمین مؤمنی) توضیحاتی پیرامون اهمیت و نقش این‌گونه برنامه ها در تقویت نشاط درسی و بنیه علمی طلاب ارائه دادند و سپس مرحله اول این برنامه آغاز گردید.

در مرحله اول این مسابقه جذاب، استاد داور به قرائت و ارائه تصویر سوال می‌پرداخت و هر تیمی که سریع‌تر اعلام آمادگی می‌نمود، پاسخ خود را همراه با دلایل و استدلال‌های مربوطه مطرح می‌کرد. استاد داور نیز بر اساس جواب و استدلال ارائه شده، امتیاز آن تیم را در بازه‌ی «۳-» تا «۱۰+» مشخص می‌نمود.

در پایان مرحله اول برنامه، که با ارائه ۱۰ سوال کاربردی و مهم صرفی و نحوی همراه بود، مجموع امتیازات کسب شده توسط هر تیم، محاسبه گردید و دو تیم برتر به مرحله نهایی مسابقه صعود کردند.

مرحله دوم -که با طرح سوالات دقیق تری همراه بود- با شور و هیجان بیش‌تری دنبال می‌شد. در پایان این مرحله، مجموع امتیازات کسب شده توسط هر تیم، محاسبه گردید و تیم برنده معرفی گردید.

در پایان، مسابقه ای نیز ویژه تماشگران برگزار گردید که یکی از طلاب تماشگر به عنوان برنده تماشاگران، معرفی شد.

نوشتن دیدگاه

پست الکترونیکی شما منتشر نمی شود . فیلد ضروری *

*