کتاب طرح کلی اندیشه مقاومت به عنوان کتاب برگزیده سال حوزه

کتاب طرح کلی اندیشه مقاومت به عنوان کتاب برگزیده سال حوزه

در بیست و سومین همایش کتاب سال حوزه، کتاب «طرح کلی اندیشه مقاومت» به قلم استاد حجت الاسلام و المسلمین علی مهدیان بعنوان کتاب برگزیده سال حوزه انتخاب شد.

امروز ۵ اسفند ۱۴۰۰ مراسم اختتامیه بیست و سومین همایش کتاب سال حوزه برگزار شد. به گفته حجه الاسلام جزائری دبیر همایش، از بین هزار و چهارصد اثر حوزوی، سه اثر به عنوان آثار برگزیده کتاب سال حوزه برگزیده شدند. این آثار توسط ۳۴۵ داور ارزیاب در چهار مرحله مورد بررسی و ارزیابی قرار گرفته و در نهایت در رتبه اول سه اثر «برگزیده» و در رتبه دوم ۲۴ اثر «شایسته قدردانی» و در رتبه سوم ۴۳ اثر «شایسته تحسین» شدند.

یکی از سه اثر برگزیده، کتاب «طرح کلی اندیشه مقاومت» بود که به قلم استاد معظم و گرانقدر جناب حجت الاسلام و المسلمین علی مهدیان از اساتید حوزه علمیه قم به رشته تحریر درآمد.

این کتاب وضعیت امروز انقلاب اسلامی را بر اساس نظام اندیشه اسلامی ارزیابی کرده و شاخصهای رشد انقلاب را معرفی نموده و بر اساس آن درباره مسیر گذشته و امروز و آینده انقلاب داوری نموده است.

کتاب تلاش کرده با رویکردی الهیاتی، عمیق و کلان چرایی خوانش امیدوارانه جدی به این مقطع از تاریخ انقلاب را تبیین کرده و مهمترین مسوولیت امروز آن را پیشنهاد کند.

انتخاب این اثر توسط حوزه علمیه نشان دهنده اهتمام جدی حوزه امروز به مسائل عینی انقلاب است امید که این رویکرد در حوزه امام عصر (عج) بیش از پیش عمق و توسعه یافته و فراگیرشود.

مدیریت محترم، اساتید معظم و طلاب گرامی مدرسه علمیه معصومیه این موفقیت را به استاد معظم و گرانقدر جناب حجت الاسلام و المسلمین مهدیان که از اساتید فاضل مدرسه علمیه معصومیه می باشند، تبریک گفته و از زحمات ایشان قدردانی می کنند.

نوشتن دیدگاه

پست الکترونیکی شما منتشر نمی شود . فیلد ضروری *

*