برگزاری مسابقه فقه و اصول در مدرسه علمیه معصومیه

برگزاری مسابقه فقه و اصول در مدرسه علمیه معصومیه

مسابقه علمی فقه و اصول با حضور طلاب مدرسه و استاد داور همتی در مدرسه علمیه معصومیه برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی بسیج مدرسه علمیه معصومیه، مسابقه فقه و اصول طلاب با شرکت دو تیم‌ در اتاق کارگاه های ساختمان شهید بهشتی مدرسه برگزار شد.

در ابتدای این مسابقه که به همت معاونت علمی بسیج مدرسه اجرا شد، استاد داور «حجت الاسلام و المسلمین همتی» توضیحاتی پیرامون اهمیت و نقش این‌گونه برنامه ها در تقویت نشاط درسی و بنیه علمی طلاب ارائه دادند و سپس مرحله اول این برنامه آغاز گردید.

در مرحله اول این مسابقه جذاب، استاد داور به قرائت و ارائه تصویر سوال می‌پرداخت و هر تیمی که سریع‌تر اعلام آمادگی می‌نمود، پاسخ خود را همراه با دلایل و استدلال‌های مربوطه مطرح می‌کرد. استاد داور نیز بر اساس جواب و استدلال ارائه شده، امتیاز آن تیم را در بازه‌ی «۳-» تا «۱۰+» مشخص می‌نمود.

در پایان مرحله اول برنامه، که با ارائه ۱۰ سوال کاربردی و مهم فقهی و اصولی همراه بود، مجموع امتیازات کسب شده توسط هر تیم، محاسبه گردید. به علت اختلاف اندک امتیازات دو تیم، تعیین برنده مسابقه به مرحله دوم موکول شد که با طرح سوالات دقیق تری همراه بود، با شور و هیجان بیش‌تری دنبال می‌شد. در پایان این مرحله، مجموع امتیازات کسب شده توسط هر تیم، محاسبه گردید ولی امتیازات دو تیم در این مرحله برابر شد! فلذا داور، تیمی را به عنوان برنده این مسابقه جذاب، معرفی نمود که در مرحله قبل نمره بالاتری به‌دست آورده بود.

همچنین در پایان مجری برنامه با اشاره به مسابقه ادبیات عرب در دو رشته صرف و نحو گفت: زمان این مسابقه به هفته آینده چهارشنبه ۱۳ آذر منتقل شده است.

نوشتن دیدگاه

پست الکترونیکی شما منتشر نمی شود . فیلد ضروری *

*