برگزاری تریبون آزاد در مدرسه علمیه معصومیه

برگزاری تریبون آزاد در مدرسه علمیه معصومیه

تریبون آزاد با موضوع رسالت فرهنگی طلاب، 12 آذر ماه در مدرسه علمیه معصومیه برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی بسیج مدرسه علمیه معصومیه قم، مراسم تریبون آزاد با موضوع رسالت فرهنگی طلاب امروز در حیاط مدرسه معصومیه برگزار گردید. محورهای گفتگو عبارت بود از:

تبلیغ در عصر انقلاب با تبلیغ قبل از انقلاب چه تفاوتی دارد؟
آیا معضلات فرهنگی مثل بدحجابی، اسراف، سبک زندگی غربی و … فقط با تذکر لسانی حل میشود یا نیاز به کار فرهنگی فراتر از آن دارد؟
روش علمی و عملیاتی رسالت فرهنگی جیست؟
جایگاه بصیرت در عملیاتی کردن اهداف فرهنگی کجاست؟
آیا شیوه ی کنونی قابلیت مقابله با تهاجم فرهنگی غرب را دارد؟
توجه به هنر و ابزارهای نوین رسانه ای چقدر در پیشبرد اهداف فرهنگی موثر است؟
برای فهم و عمل صحیح به رسالت فرهنگی خودمان به چه مولفه هایی نیاز داریم؟
در ادامه طلاب به بیان نقطه نظرات خود پرداختند. یکی از طلاب نقش علما و حوزویان در حوزه فرهنگ نقشی بی بدیل شمرد و گفت: تبلیغ قبل از انقلاب با تبلیغ بعد از آن بسیار تفاوت میکند و در بعد از انقلاب بایستی به صورت علمی و عملی وارد عرصه شوند و در زمینه برپایی دین حق تمامی تلاش خود را مبذول نمایند.

یکی دیگر از طلاب یکی از اصلیترین نهادهای مسئول را دولت نامید و ضمن بیان فرایند تحقق اهداف انقلاب اسلامی وظیفه طلاب را تلاش در جهت دولت اسلامی بیان کرد و گفت: اکنون دیگر زمان عمل رسیده و نشستن و از دور نگاه کردن به مسائل نظام برای روحانیت ننگ بوده و آنرا نقشه دشمن دانست.

طلبه دیگری معنای فرهنگ را عقایدی بیان کرد که به منصه ظهور برسند و گفت: فرهنگ ۲ رکن دارد که یک رکن آن فکر و رکن دیگر آن امتداد آن در عرصه عمل است و روحانیون بایستی در زمینه اصلاح فکر و نهادینه کردن آن با زبان هنر و فطرت تلاش کنند و بایستی زبان هنر در خدمت اهداف انقلاب قرار گیرد. طلبه دیگری راه فرهنگ سازی را روحیه جهادی به همراه خوسازی نامید و گفت: من نصب نفسه للناس اماما فلیبدا بتعلیم نفسه قبل تعلیم غیره

یکی دیگر از طلاب نقش رسانه ها و فضای مجازی سالم را در فرهنگ سازی را پر رنگ دانست و ضمن لزوم ایجاد فضای مجازی سالم با ایجاد شبکه ملی اطلاعات نقش ایجابی طلاب در این عرصه را خواستار شد.

یکی دیگر از طلاب هم تاثیرگذاری سلبریتی ها را دغدغه خود عنوان کرد و نقش آنان را در ضدفرهنگ ها گوشزد کرد و توجه به آن را ضروری دانست.

در ادامه نیز چند تن از طلاب ضمن انتقاد از نگاه برخی روحانیون و نفوذ سکولاریسم در حوزه به بیان نظرات خود پرداختند.

نوشتن دیدگاه

پست الکترونیکی شما منتشر نمی شود . فیلد ضروری *

*