نامه جمعی از اساتید، طلاب و روحانیون حوزه های علمیه در اعتراض به بی تدبیری‌ها و عملکرد دولت

نامه جمعی از اساتید، طلاب و روحانیون حوزه های علمیه در اعتراض به بی تدبیری‌ها و عملکرد دولت

روحانيتِ متعهد، به خون سرمايه‏ داران زالو صفت تشنه است و هرگز با آنان سر آشتى نداشته و نخواهد داشت. آنها با زهد و تقوا و رياضت درس خوانده ‏اند و پس از كسب مقامات علمى و معنوى نيز به همان شيوه ‏ى زاهدانه و با فقر و تهيدستى و عدم تعلق به تجملات دنيا زندگى كرده ‏اند.

بسم الله الرحمن الرحیم
اسْتِكْباراً فِي الْأَرْضِ وَ مَكْرَ السَّيِّئِ وَ لا يَحيقُ الْمَكْرُ السَّيِّئُ إِلاَّ بِأَهْلِه(فاطر/43)
«علماى اصيل اسلام هرگز زير بار سرمايه‏ داران و پول‏ پرستان و خوانين نرفته ‏اند و همواره اين شرافت را براى خود حفظ كرده ‏اند و اين ظلم فاحشى است كه كسى بگويد دست روحانيت اصيل طرفدار اسلام ناب محمدى با سرمايه ‏داران در يك كاسه است، و خداوند كسانى را كه اين‏گونه تبليغ كرده و يا چنين فكر می كنند، نمی بخشد.»(امام خمینی ره)

به مدد الهی، مردم شریف ایران در دو جبهه نبرد با استکبار خارجی و بی تدبیری و مکر داخلی، پیکار تاریخی خود را به نزدیکی فتح و ظفر رسانده‌اند و تاب آوری آنها همه جهانیان را به شگفتی واداشته است. در چنین شرایطی، دولتی که می‌بایست در کنار مردم بایستد و تمام توان و همت خویش را صرف حل مشکلات مردم و کاستن از دردها و رنجهای آنان نماید، متاسفانه دغدغه‌های دیگری را دنبال می‌کند و همّ و غمّ خویش را معطوف به حیله‌گری و جنگ روانی نموده تا دولت غرب گرایان، واردات‌چیان و سرمایه‌مداران را دوباره چند صباحی بر گرده مردم سوار کند.

مایه ننگ است که امروز، جناب رئیس جمهور به جای آنکه برای رفع دغدغه های معیشتی و مشکلات مردم، چاره اندیشی کند، در حرکتی مکارانه و عوام‌فریبانه، در آستانه انتخابات، مبلغی را با نام شریف و مقدس افطاری!! به حساب طلاب و روحانیون واریز کرده است، تا به خیال خام خویش، روحانیت را در بدنامی‌های هشت ساله خود شریک گرداند و دامن پاک روحانیون مردمی و ساده‌زیست را بدین لکه ننگ آلوده نماید.

در حالی که: «روحانيتِ متعهد، به خون سرمايه‏ داران زالو صفت تشنه است و هرگز با آنان سر آشتى نداشته و نخواهد داشت. آنها با زهد و تقوا و رياضت درس خوانده ‏اند و پس از كسب مقامات علمى و معنوى نيز به همان شيوه ‏ى زاهدانه و با فقر و تهيدستى و عدم تعلق به تجملات دنيا زندگى كرده ‏اند و هرگز زير بار منت و ذلت نرفته‏ اند. دقت و مطالعه در زندگى علماى سلف، حكايت از فقر و نهايتاً روح پر فتوت آنان براى كسب معارف مي‌كند كه چگونه در پرتو نور شمع و شعاع قمر تحصيل كرده‏اند و با قناعت و بزرگوارى زيستند.»(امام خمینی ره)

روحانیت انقلابی با تاسی به رهبری و با مناعت طبعی که همواره زیبنده او بوده است، بیان ولیّ زمان خود را سرلوحه حیات طلبگی خویش قرار داده است: «طلبه نمى‌خواهد شهريه و مستمرى را از غير وجوهات يا از غير مراجع بگيرد. پاى اين خواست بايستيد. بنده هم به اين موضوع اعتقاد دارم. اوايلِ بعد از رحلت امام، پيشنهادهايى از طرف خود دولتی ها به ما شد كه وسوسه‌انگيز هم بود؛ امّا من، به‌خاطر همين موضوع زير بار نرفتم و اصلاً قبول نكردم. طلبه بايد بداند كه ممرّ درآمدش، همين وجوهات سهم امام و سهم سادات و پول پاكيزه‌اى است كه حوزه‌ها با آن رشد پيدا كرده‌اند.»(بیانات در دیدار اعضای شورای عالی، 16/3/1380)

چه شده است دولتی که در طول هشت سال، از هر فرصتی برای ضربه به حوزه علمیه انقلابی استفاده کرده و نسبت به پرداخت بودجه‎های مصوب حوزه نیز مضایقه نموده، ناگهان به یاد زندگی سخت طلاب علوم دینی افتاده است؟! تحمل سختی‌های زندگی طلبگی شرف همیشگی طلاب بوده و در این برهه تاریخی نیز، ایستادگی و مقاومت طلاب و روحانیون در کنار مردم صبور ایران، شرافتی مضاعف برای آنان است.
اعضای اتاق جنگ روانی دولت باید بدانند که «در ترويج روحانيت و فقاهت نه زور سرنيزه بوده است، نه سرمايه‏ى پول‏ پرستان و ثروتمندان، بلكه هنر و صداقت و تعهد خود آنان بوده است كه مردم آنان را برگزيده ‏اند.»(امام خمینی ره)

آقای رئیس جمهور! بر شما لازم است در مدت کوتاه باقیمانده از عمر دولت خویش، توبه‌ای نموده و واقعا به فکر مردم باشید و اموال بیت‌المال و توان مجموعه دولت را به جای بکار انداختن در حیله‌گری‌های رسانه‌ای و انتخاباتی، صرف حل مشکلات اولیه مردم نمایید. مردمی که در نتیجه تدبیرهای! دولت جنابعالی، به امید خرید روغن و مرغ و تخم مرغ از صفی به صفی و از مغازه‌ای به مغازه‌ای سرگردان هستند و رنج تورم افسار گسیخته، عدم حمایت از تولید داخلی، قیمت سر به فلک کشیده مسکن و ده‎ها مشکل دیگر را که در این هشت ساله بی هیچ تدبیری رها کرده‌اید، با سختی فراوان تحمل می‌نمایند.

مردم شریف آگاه باشند که روحانیت انقلابی از این حرکت مزورانه اعلام برائت و انزجار نموده و تاکید می‌کند که این متاع پست و ثمن بخس، نمی‌تواند حنجره‌های پاک و روشنگر روحانیون را خاموش و چهره مردمی ایشان را مخدوش نماید. روشن است که مردم فهیم و بصیر ایران، نقشه‌های رنگارنگ انتخاباتی این جریان را از پیش خوانده‌اند و فریب این دسیسه‌ها و نیرنگ‌ها را نخواهند خورد. به یاری حق، این نقشه‌های ناموزون دست حیله‌گران را رو خواهد کرد و فایده‌ای به حال نزار این دولت ناکارآمد، بی‌برنامه و نامتناسب با شأن و جایگاه رفیع این سرزمین و مردم شرافتمند آن نخواهد داشت و مردم عزیز پاسخ این جسارت وهن آمیز را در انتخابات پیش رو با انتخاب دولت جوان، انقلابی و حزب‌اللهی خواهند داد.

و السلام علی من اتبع الهدی

جمعی از اساتید، طلاب و روحانیون حوزه های علمیه

نوشتن دیدگاه

پست الکترونیکی شما منتشر نمی شود . فیلد ضروری *

*