آشنایی اساتید و کارکنان مدرسه علمیه معصومیه با سامانه (LMS) آموزش مجازی

آشنایی اساتید و کارکنان مدرسه علمیه معصومیه با سامانه (LMS) آموزش مجازی

با توجه به شرایط حال کشور به خاطر جلوگیری از انتشار ویروس کرونا، سال تحصیلی جدید مدرسه علمیه معصومیه، احتمالاً به صورت غیر حضوری و در بستر LMS برگزار خواهد شد.

در شرایطی که بحران کرونا موجب تعطیلی فضای آموزشی در کشور شده‌است، ایجاد بسترهایی جهت برگزاری آموزش از راه دور، سبب‌ساز ظرفیت جدیدی برای آموزش در کشور است.

اگرچه شیوع کرونا در کشورمان مشکلات و سختی‌هایی را بر سر راه نظام آموزشی قرار داده‌است، اما فرصتی ایجاد کرده تا راهکارهای نوین آموزشی در بوته آزمایش قرار گیرد. سیستم آموزش مجازی، از جمله نرم افزارهایی است که امروزه بیش از گذشته مورد توجه علاقمندان به یادگیری مجازی قرار گرفته است. آموزش از راه دور، یکی از روش هایی است که می تواند به فضای آموزشی کمک بیشتری کند. با این حال تدریس با شیوه‌های نوین و مجازی و برگزاری امتحانات آنلاین در دستور کار قرار گرفت.

مدرسه علمیه معصومیه در ترم دوم سال تحصیلی گذشته با شروع ویروش کرونا، از فضای مجازی به بهترین نحو استفاده و کلاس های درس، امتحانات نیمسال دوم و دوره تابستانه احیا را بصورت مجازی برگزار کرده است.

با توجه به شرایط حال کشور به خاطر جلوگیری از انتشار ویروس کرونا، سال تحصیلی جدید مدرسه علمیه معصومیه، احتمالاً به صورت غیر حضوری و در بستر LMS برگزار خواهد شد.

جلساتی جهت آشنایی اساتید و کارکنان مدرسه علمیه معصومیه با سامانه (LMS) آموزش مجازی برگزار شد.

در جلسه آشنایی اساتید با سامانه، حجة الاسلام و المسلمین قنواتی مدیر مدرسه معصومیه گفتند: در سال تحصیلی گذشته که دروس به صورت غیر حضوری برگزار گردید، 30 هزار جلسه درس مجازی در کل حوزه های علمیه کشور برگزار شد، که مدرسه معصومیه 6000 جلسه درس یعنی یک پنجم آن متعلق به دروس مدرسه معصومیه بوده است و حضرت آیت الله اعرافی از مدرسه در این زمینه تقدیر کرد.

رفتن به سمت فضای مجازی یک ضرورت بود و ما چند ماه قبل از کرونا، به فکر ساماندهی اوقات تلف شده و برخی تعطیلی ها از طریق فضای مجازی بودیم و کرونا تنها حرکت به این سمت را سرعت بخشید و کرونا عامل رفتن به سمت فضای مجازی نبود. هنوز راه زیادی تا نقطه مطلوب داریم. دستاورد اخیر مرهون واحد فناوری مدرسه و تلاش بی وقفه شبانه روزی آنها هستیم. ضرورت آسیب شناسی جدی دقیق و عالمانه از ورود به فضای مجازی باید صورت گیرد تا بتوانیم به نقش خود در این فضا به خوبی دست یابیم.

در قسمت دیگر جلسه حجة الاسلام و المسلمین مومنی راد، مسئول امور اساتید مدرسه نحوه ی تدریس در فضای مجازی بر بستر LMS و آموزش آنلاین را تشریح کرد. تدریس ها در سال تحصیلی جدید در سامانه آموزشی الکترونیکی مدرسه که قابلیت های گسترده تری نسبت به شیوه برگزاری سابق دارد، برگزار خواهد شد.

در بخش پایانی جلسه استاد مدرسی نکاتی را پیرامون شیوه ورود و استفاده از نرم افزار ارائه کردند.

لازم به ذکر است دوره آموزشی کار با سامانه آموزش الکترونیکی مدرسه در هفته آینده به صورت مجازی و با شرکت همه اساتید برگزار خواهد شد.

 

نوشتن دیدگاه

پست الکترونیکی شما منتشر نمی شود . فیلد ضروری *

*