آغاز نیمسال دوم سال تحصیلی مدرسه علمیه معصومیه

آغاز نیمسال دوم سال تحصیلی مدرسه علمیه معصومیه

دروس نیمسال دوم سال تحصیلی 1400 – 1399 مدرسه علمیه معصومیه از روز شنبه 1399/11/4 به صورت مجازی در سامانه آموزشی مدرسه شروع خواهد شد.

به یاری خداوند متعال دروس نیمسال دوم سال تحصیلی 1400 – 1399 مدرسه علمیه معصومیه از روز شنبه 1399/11/4 به صورت «برخط» در سامانه آموزشی مدرسه آغاز خواهد شد.

از طلاب محترم تقاضا می شود، جهت انتخاب درس نکات ذیل را به دقت مطالعه نمایند.

1.  زمان انتخاب دروس توسط طلاب ازطريق سايت نجاح؛ از ساعت 8 روز شنبه 1399/10/20 تا ساعت 14 روز پنجشنبه1399/10/25 می باشد.
2. دروس نحو 10، عقاید 6، فقه 8، اصول 6، دروس پژوهشی هستند؛ ارائه مقاله پژوهشی، قبل از برگزاری امتحان کتبی آن درس، ضروری است و بدون آن، نمره امتحان کتبی، قابل ثبت در سایت نجاح نمی باشد.
3. به دلیل عدم امکان انتقال برخط تغییرات، از سایت آموزش به سامانه آموزش غیرحضوری و سایر محدودیتهای فناوری، انتخاب درس و جابجایی کلاس پس از تاریخ فوق مقدور نیست؛ لذا از ابتدا، دروس را کامل و با دقت انتخاب نمایید.
4. حذف اضطراری یکی از درسها تا پنج هفته مانده به پایان نیمسال تحصیلی، با درخواست کتبی بلامانع است. ( مشروط به اینکه دروس باقیمانده کمتر از 310 ساعت نباشد)
5. انتخاب درس اضافه برای واجدین شرایط نیز در تاریخ فوق توسط خود طلاب از طریق سایت می‌باشد.
شرايط برداشتن درس اضافه به شرح ذیل می باشد:
*نداشتن مشكل آموزشي و انضباطي؛
* رعايت انتخاب حداقل 310 ساعت درس در نيمسال قبل؛
* شرکت در امتحانات اصلی (نه تجدیدی) نیمسال قبل؛
* قبولي در كليه دروس انتخابي نيمسال قبل با معدل 16 در امتحانات اصلی (نه تجدیدی)
* انتخاب و شرکت منظم در کلاس های نیمسال اول آن درس
6. برخی از اساتید برای کلاس خود شرایط ویژه در نظر گرفته اند که در برنامه درسی نیمسال دوم (که در پایگاه اطلاع رسانی مدرسه اعلام می شود) مقابل اسم استاد درج می شود. در صورتی که عمل به شرایط آن کلاس برای کسی مقدور نیست در آن کلاس ثبت نام نکند؛ چون از طرفی عمل به شرایط اعلامی از طرف اساتید الزامی است و از طرف دیگر جابجایی کلاس بعد از شروع درس ها مقدور نیست.
7. درهر نيمسال تحصيلي حدّ معمول انتخاب درس، 310 تا 425 ساعت مي‌باشد. (با توجه به وضعیت خاص بهداشتی و غیرحضوری بودن دروس، توصیه می‌شود دروس کمتری انتخاب شود، در نظر داشته باشید که حداقل ساعات انتخابی در ایام کرونا ، 200ساعت است).
8. غيبت ها و تاخیرها از روز اول تشكيل كلاسها، از طریق سامانه ثبت مي‌شود. بنابراين طلاب محترم قبل از شروع كلاسها، در مورد اساتيد انتخابي، دقت و تحقيق لازم را انجام دهند.

مجددا تاکید می شود درس نحو9، فقه 7، اصول5 و عقايد 5 درس پژوهشي می باشد. نمره امتحاني نيمسال اول و دوم دروس پژوهشي (اصلي و تجديدي و ارتقایی) از 15نمره ثبت خواهد شد و 5 نمره به ارائه پژوهش اختصاص پيدا خواهد كرد (كم و كيف مقالات پژوهشي از سوی معاونت پژوهشی مدرسه اعلام خواهد شد)
طلابي كه در نيمسال اول یا دوم مرخصي با امتحان گرفته‌اند در صورت انتخاب درس پژوهشي، لازم است در زمان مقرر مقاله خود را به معاونت پژوهش ارائه نمايند.

و در آخر توصیه می شود:
1. از انتخاب دروس زياد بدون در نظر گرفتن مباحثه و نيز حق خانواده(متأهلين) و شرایط کرونا خودداري فرماييد.
2. در انتخاب واحدهاي درسي از انتخاب دروس در ساعات متوالي خودداري و در فواصل دروس، زماني براي مباحثه و استراحت لحاظ فرماييد.
3. مراجعه به سايت استمرار داشته باشد تا در صورت مشاهده اشكال در نمرات شهريور يا ثبت واحدهاي درسي، از طريق ادارات آموزش رفع اشكال شود..

در صورت تغيير مشخصات شخصي (آدرس، شماره تلفن و…) اطلاعات خود را ویرایش نماييد.

نوشتن دیدگاه

پست الکترونیکی شما منتشر نمی شود . فیلد ضروری *

*