کلیات طرح الزامی تحقیقات کلاسی

کلیات طرح الزامی تحقیقات کلاسی

از طرف مرکز مدیریت حوزه های علمیه، نوشتن تحقیقات کلاسی برای طلاب پایه های سوم، پنجم و ششم الزامی شد.

با توجه به دستورالعمل مرکز مدیریت حوزه های علمیه و برنامه ریزی معاونت های آموزشی و پژوهشی مدرسه نوشتن تحقیقات کلاسی برای پایه های سوم، پنجم و ششم در سال جاری الزامی شد.
این برنامه در دو مرحله انجام می شود.

مرحله اول: شرکت الزامی در کارگاه های 7 جلسه ای آشنایی با روش تحقیق (این مرحله، در ماه های مهر و آبان انجام می شود)، در این مرحله، دوره های فشرده آشنایی با روش تحقیق برگزار می شود و طلاب می توانند با توجه به برنامه درسی خود، در یکی از دوره ها شرکت نمایند، شرکت در کلیه جلسات و حضور منظم الزامی است، در غیر اینصورت به ازای غیبت و تاخیر، نمره کسر خواهد شد، شرکت در هر یک از دوره‌ها با ثبت نام قبلی صورت می پذیرد و در کلیه جلسات حضور و غیاب افراد کنترل می شود. افرادی که خود را بی نیاز از شرکت در کلاس ها می دانند، باید مدارک لازم  اعم از کتاب یا مقاله را در اختیار معاونت پژوهشی مدرسه قرار دهند.

مرحله دوم این طرح: نوشتن تحقیق کلاسی زیر نظر یکی از اساتید پایه مربوطه (این مرحله، از ابتدای آذر تا پایان فروردین ماه سال 1399 اجرا می گردد)
موضوع تحقیق کلاسی برای پایه سوم:نحو 7، پایه پنجم: عقاید 7 و پایه ششم: فقه 11 می باشد. انتخاب موضوع و استاد راهنما (یکی از اساتید کلاس درس) توسط فرم هایی که از معاونت پژوهشی دریافت خواهید کرد، انجام می شود.

لازم به ذکر است شرائط تحقیق کلاسی متعاقبا اعلام خواهد شد و نوشتن تحقیق کلاسی برای همه طلاب پایه سوم، پنجم و ششم الزامی است؛ حتی افرادی که از شرکت در کلاس های آشنایی با روش تحقیق معاف بودند باید تحقیق کلاسی ارائه دهند.

نوشتن دیدگاه

پست الکترونیکی شما منتشر نمی شود . فیلد ضروری *

*