دعوت مدیر مدرسه علمیه معصومیه از دانشجویان با استعداد و مستعد جهت ورود به حوزه علمیه

دعوت مدیر مدرسه علمیه معصومیه از دانشجویان با استعداد و مستعد جهت ورود به حوزه علمیه

از همه علاقه‌مندان به گسترش تعالیم عمیق قرآن و اهل بیت انتظار داریم برای سال تحصیلی آتی، تلاش خود را برای یافتن سربازان ارشد جبهه معارف اسلامی و راهنمایی آنان به مسیر رشد و تعالی و خدمت به قرآن عظیم و اهل بیت عصمت علیهم السلام و اقامه دین مبین بکار گیرند.

وَ مَا كَانَ ٱلمُؤمِنُونَ لِیَنفِرُوا كَافَّةً فَلَولَا نَفَرَ مِن كُلِّ فِرقَةٍ مِّنهُم طَائفةٌ لِّیَتَفَقَّهُوا فِی ٱلدِّینِ وَلِیُنذِرُوا قَومَهُم إِذَا رَجَعُوا إِلَیهِم لَعَلَّهُم یَحذَرُونَ (سوره التوبة 122)

طلاب گرانقدر، فارغ‌التحصیلان عزیز، اساتید محترم، مبلغین گرامی؛

همان گونه که استحضار دارید حوزه‌های علمیه مرزبان عقیدتی اسلام و مهد پرورش رسالت‌مداران آینده و پایگاه نگاه جامع به اسلام ناب محمدی و علوم اهل بیت علیهم السلام و پشتوانه‌ای برای اقامه دین الهی در قالب نظام اسلامی هستند.

به مصداق دستور آیه مبارکه به مؤمنین که فرمود: إصبروا و صابروا و رابطوا واتقوالله لعلّکم تفلحون؛ انجام این مأموریتهای بزرگ در مرحله اول نیازمند شناسایی نیروهای مستعد و منابع انسانی لایزالی است که در سطح کشور، از دورترین مدارس کشور تا بزرگترین مراکز دانشگاهی به تحصیل اشتغال دارند و در حال اتمام مقطع تحصیلی فعلی خود هستند.

در مرحله دوم نیازمند برقراری ارتباط و توجیه این نیروهای بالقوّه زبده نسبت به اهداف و افق بلند مأموریتهای حوزوی و هدایت آنان به حوزه‌های علمیه هستیم.

برای شما عزیزان فعال در عرصه دانشگاه‌ها و جوامع مختلف علمی، این امکان هست که با برقراری ارتباط با دانشجویان سالهای آخر هر مقطع و یا توجیه مسئولین این دانشجویان در عرصه های مختلف درسی، خوابگاهی، پژوهشی، و کاری؛ و همچنین نهادهای فعال در دانشگاهها؛ مانند طرح ولایت، نهاد نمایندگی، بسیج دانشجویی، اساتید معارف اسلامی، مبلغین اعزامی به دانشگاهها و خوابگاهها و… از ظرفیت ایشان به نحو شایسته استفاده نموده و این آگاهی بخشی را تا آنجا به پیش برید که منجر به علاقه‌مندی و جذب نیروهای مستعد، به حوزه‌های علمیه گردد.

البته طبیعی است که بعد از ثبت نام در سامانه پذیرش حوزه علمیه قم، داوطلبان مراحلی را باید پشت سر بگذارند و نیروهای متناسب با حوزه انتخاب شوند، اما این روند، نافی دقت در مراحل قبلی نیست و چه بسا این دقت شما، خدمتی به داوطلبان و جلوگیری از اتلاف وقت و سردرگمی آنها و خدمتی به حوزه علمیه برای گزینش شایسته‌ترها باشد.

ما از همه علاقه‌مندان به گسترش تعالیم عمیق قرآن و اهل بیت انتظار داریم برای سال تحصیلی آتی و برای همیشه، حداکثر تلاش خود را برای یافتن سربازان ارشد جبهه معارف اسلامی و راهنمایی آنان به مسیر رشد و تعالی و خدمت به قرآن عظیم و اهل بیت عصمت علیهم السلام و اقامه دین مبین بکار گیرند. امید است این آمادگی و فعالیت و دلسوزی های شما، موجب رضایت ولیّ الله الأعظم ارواحنا فداه باشد.

با تشکر از تمامی دوستان
علی قنواتی
مدیر مدرسه معصومیه

جهت مطالعه شرایط پذیرش و دانلود دفترچه راهنما اینجا کلیک کنید.

نوشتن دیدگاه

پست الکترونیکی شما منتشر نمی شود . فیلد ضروری *

*