در دیدار صمیمانه گروهی از طلاب با مدیر محترم مدرسه معصومیه

در دیدار صمیمانه گروهی از طلاب با مدیر محترم مدرسه معصومیه

حجت الاسلام والمسلمین قنواتی در دیدار صمیمی با گروهی از طلاب، ضمن تاکید بر لزوم رشد جامع طلاب، علم، تقوا، معنویت، مهرورزی به مردم و حفظ هویت اجتماعی و نیز روحیه جهادی و انقلابی را پایه‌های هویتی و شخصیتی طلبه تراز انقلاب دانست.

به گزارش روابط عمومی مدرسه علمیه معصومیه، حجت الاسلام والمسلمین قنواتی مدیر محترم مدرسه علمیه معصومیه در دیدار صمیمی با گروهی از طلاب این مدرسه ضمن بزرگداشت ایام ولادت پیامبر اکرم (صلی الله علیه وآله) و امام جعفر صادق (علیه السلام) و همچنین هفته وحدت، ضمن تاکید بر لزوم رشد جامع طلاب، علم، تقوا، معنویت، مهرورزی به مردم و حفظ هویت اجتماعی و نیز روحیه جهادی و انقلابی را پایه‌های هویتی و شخصیتی طلبه تراز انقلاب دانست و به الگوگیری طلاب از علمای ربانی، مجاهد، بصیر و در خدمت به اهداف تشیع و انقلاب تاکید نمود.

ایشان در پاسخ به سوالات و دغدغه‌های طلاب پیرامون بحث افزایش قیمت سوخت و مشکلات ایجاد شده در سطح کشور گفت: ما از ابتدا با انتخاب هایی که منجر به سپردن مسئولیت کشور به افراد ناتوان شد موافق نبودیم و گذشت زمان هم اثبات کرد که در این دو دوره، اهتمامی برای حل مسائل اساسی و مشکلات اقتصادی نشد و همه چیز را به سراب توافق برجام گره زدند و امید واهی به آمریکا و اروپا تا هم‌اکنون ادامه داشته و حتی با وجود بدعهدی‌های آنها، باز هم تمایل به تکرار این تجربیات تلخ، وجود دارد.

اما در اندیشه عمیق رهبری حکیم انقلاب و افراد علاقه مند به نظام اسلامی، این مسأله نباید موجب استفاده از موقعیت حساس کنونی برای تسویه حساب با رأی دهندگان به این دولت، یا دولتمردان بی‌تدبیر یا اظهار خوشحالی از این وضعیت نابسامان، شود. ولی به هر حال هشدار به مردم برای تصحیح انتخاب‌های بعدی، وظیفه ای است که بر دوش ماست و باید آن را در فرصتهای مناسب پیگیری کنیم.

وی با اشاره به لزوم حفظ خویشتنداری مردم و خصوصا طلاب حوزه های علمیه در رابطه با تصمیمات ملی که مصوب سران قوا و مجموعه مسئولین نظام می باشد افزود: مدیریت مصرف سوخت در کشور امری تخصصی است و تصمیم گیری درمورد آن در حیطه صلاحیت افراد فاقد تخصص نیست. ولی اگرچه اصل این تصمیم به گفته رهبر معظم انقلاب تصمیم سران قواست و باید با خوشبینی با آن مواجه شد اما در اجرای این تصمیم، قوه مجریه باید نکات دقیق و ظرائف زیادی را؛ مانند در نظر گرفتن نسبت بین درآمد و هزینه‌های مردم، برقراری تناسب بین قیمت سوخت در ایران و کشورهای همسایه، رعایت وضعیت روانی جامعه در تحمل شوک ناشی از افزایش قیمت بنزین، بعد از افزایش قیمت نان، گوشت، و سایر مایحتاج مردم و تنظیم دقیق تناوب و تناسب بین این تصمیمات و به ثبات و آرامش رسیدن جامعه، و انتخاب مقطع زمانی مناسب برای اعلام و اجرای تصمیمات، و بسیاری نکات دیگر را باید رعایت می‌کرد که نکرد و لذا انتقادات بزرگی به نحوه اجرای این طرح وجود دارد.

در اجرای طرح، شیب افزایش قیمت بر اساس توان اکثریت مردم، لزوم صداقت با مردم و درمیان گذاشتن طرح با آنها و توضیح کافی درمورد آن و توجیه کامل تمامی افراد ذینفع و درگیر در طرح توسط کارشناسان و افراد مورد اعتماد مردم و بسیاری ملاحظات دیگر؛ همه مورد انتقاد دلسوزان نظام است. بله اگر این مسائل رعایت می شد و باز هم موجب مشکلاتی برای بخشی از مردم می‌شد، آن موقع باید بدانیم که این مشکلات عوارضی هستند که درمقابل آن مصلحت بالاتر، ناگزیر و درجه دو محسوب شده و البته باید با تدابیر ثانوی مانند جلوگیری از افزایش قیمت ها  و جلوگیری از آسیب هایی که ممکن است بر اقشار کم درآمد وارد شود، همانگونه که رهبر معظم انقلاب اسلامی در بیانات خود در ابتدای جلسه درس خارج اشاره فرمودند حل شوند.

بنده باز هم تأكید میکنم که بر اساس قاعده اهم و مهم، بیان عوارض یک طرح نباید دستاویزی برای نادیده گرفتن مصالح عالیه کشور قرار گیرد؛ و این همان خط الهی و دقیقی است که رهبر فرزانه انقلاب با ایثار موقعیت و موضع هوشمندانه خود در پیش گرفتند.

مدیر مدرسه معصومیه در این دیدار، با تاکید بر اینکه طلاب و روحانیون با توجه به وضع معیشتی موجود از قشرهایی هستند که مستقیما در جریان چنین طرح هایی دچار آسیب های اقتصادی می شوند، افزود: ما به عنوان طلاب حوزه‌های علمیه در عین این که در خوشی و ناخوشی، در سیل و زلزله، در مراسمات ملی و مذهبی و سایر عرصه های تلاش و جهاد باید همواره همراه مردم باشیم. در نصیحت و اصلاح دولت و مجریان این طرح و ایرادات وارده بر شیوه معیوب و به دور از عقل و انصاف اجرای آن از هیچ اقدامی دریغ نخواهیم کرد؛ اما با دشمنان انقلاب اسلامی و مخالفان نظام برآمده از خون شهدای مظلوم نیز همراهی و همنوایی نمی‌کنیم و بلکه با چنین سوءاستفاده‌هایی به شدت مقابله خواهیم کرد. ممکن است بخاطر رعایت مصالح عالیه نظام، برچسب هایی هم به ما بخورد ولی نظام اسلامی را برتر و مهمتر از هر مصلحت دیگری می‌دانیم و صف خود را از معاندان و دشمنان جدا نگه خواهیم داشت.

نوشتن دیدگاه

پست الکترونیکی شما منتشر نمی شود . فیلد ضروری *

*