انعکاس و بازتاب دوره احیا ۴ مدرسه علمیه معصومیه در پایگاه اطلاع رسانی حوزه علمیه خراسان

انعکاس و بازتاب دوره احیا ۴ مدرسه علمیه معصومیه در پایگاه اطلاع رسانی حوزه علمیه خراسان

در دوره تابستانی احیا مدرسه معصومیه که از ابتدا تا پایان تیرماه آن به طول انجامید، حدود ۷۰ نفر از طلاب مدرسه معصومیه کلاس های تابستانی خود را در مدرسه علمیه عباسقلی خان برگزار کردند.

تابستان امسال مدرسه علمیه عباسقلی خان رنگ و بوی دیگری داشت؛ طلاب مدرسه علمیه معصومیه قم اردوی علمی یک ماهه ای را در قالب طرح احیا در این مدرسه برگزار نمودند.

از آنجا که طلاب عباسقلی خان همچون طلاب معصومیه، از دانش آموختگان دانشگاهی هستند، فضای مدرسه از طراوت و نشاط ویژه تری برخوردار شده بود.

هرچند فضای کرونایی باعث احتیاط قابل توجه مسئولان هردو مدرسه شده بود، اما این شرایط چیزی از نشاط علمی این دوره کم نکرد.
طلاب معصومیه هر روز در قالب کلاس های منظمی که توسط مسئولین آموزش برنامه ریزی شده بود، برنامه های صبحگاهی را آغاز می کردند و عصرگاهان به مباحثه این دروس می پرداختند.

حضور این مهمانان ویژه در برنامه های معنوی و نمازهای جماعت مدرسه علمیه عباسقلی خان حال و هوای دیگری به برنامه هابخشیده بود.
اوقات استراحت این عزیزان با استفاده از امکانات ورزشی مدرسه و استفاده از فضای زیبای آن همراه بود.

یقینا مهمترین ویژگی مدرسه علمیه عباسقلی خان برای این برادران، همجواری با مضجع نورانی حضرت رضا علیه السلام بود که باعث شده بود هرروز بتوانند از انوار قدسیه ایشان بهره مند شوند.

در این دوره که از ابتدای تیرماه تا انتهای آن به طول انجامید، حدود ۷۰ نفر از طلاب معصومیه کلاس های تابستانی خود را در مدرسه علمیه عباسقلی خان برگزار کردند.

حوزه ی علمیه برای جهش های علمی و معنوی به مشارکت های این گونه نیاز وافری دارد.
در پایان این دوره تفاهمات زیادی جهت همکاری های بعدی بین مدیران دو مدرسه حجت الاسلام قنواتی و حجت الاسلام بابایی صورت گرفت.

نوشتن دیدگاه

پست الکترونیکی شما منتشر نمی شود . فیلد ضروری *

*