پیام تسلیت مجموعه مدرسه علمیه معصومیه به مناسبت ارتحال ملکوتی حضرت آیت الله مصباح یزدی

پیام تسلیت مجموعه مدرسه علمیه معصومیه به مناسبت ارتحال ملکوتی حضرت آیت الله مصباح یزدی

این ضایعه بزرگ را به پیشگاه قدسی امام عصر عجل الله تعالی فرجه و امام خامنه‌ای عزیز حفظه‌الله و حوزه‌های علمیه و مردم قدرشناس ایران اسلامی و فرهیختگان و شاگردان ایشان تسلیت عرض می‌نماییم.

انا لله و انا الیه راجعون
عن الامام موسی بن جعفر علیه السلام:
فقیه واحد یُنقذ یتیماَ من أیتامنا المنقطعین عنا و عن مشاهدتنا بتعلیم ما هو محتاج الیه أشدّ علی ابلیس من ألف عابد لانّ العابد همّه ذات نفسه فقط و هذا همّه مع ذات نفسه ذات عبادالله و امائه لینقذهم من ید ابلیس و مَرَدَتِه فذلک هو أفضل عندالله من ألف ألف عابد و ألف ألف عابدۀ».

یک عالم دین شناس که با تعلیم نیازمندیهای دینی ایتام ما آنان را نجات می دهد؛ همان یتیمانی که محروم از حضور ما و دیدن ما هستند، چنین عالمی از هزار عابد بر ابلیس و لشکر او سخت تر است. چون همت عابد شخص خودش است و این عالم در کنار نفس خود به نفوس مردان و زنان از بندگان خدا نیز اهتمام دارد تا ایشان را از دست ابلیس و پیروانش نجات دهد این عالم از هزار هزار مرد عابد و هزار هزار زن عابد در نزد خداوند برتر است.

روح بلند عارف بالله، سالک الی الله و عالم مجاهد، حضرت آیۀ الله مصباح یزدی رحمۀ الله علیه به ملکوت اعلی پیوست.

این خبر کوتاه و دردناک، در حالی که داغ شهادت سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی در سالگرد آن مرد میدان، تازه شده است، ضربه سهمگین دیگری بر روح و روان عاشقان انقلاب و نیروهای انقلابی و حوزه‌های علمیه وارد کرد.

در یک لحظه آنچه به ذهن خطور کرد، یک عمر خلوص، یک عمر مراقبت، یک عمر تلاش، یک عمر تکلیف‌مداری، یک عمر شاگردی، یک عمرمربیگری، یک عمر استادی، یک عمر پیشگامی، یک عمر نوآوری، یک عمر خدمت، یک عمر برهان‌، یک عمر منطق، یک عمر همچون عمار، یک عمر روشنگری، یک عمر بصیرت، یک عمر جهاد و یک عمر شهود و شهادت بود.

تمامی آنچه از ایشان خبر داشتیم؛‌مانند شاگردی آیت االه بروجردی و امام و آیۀالله بهجت (ره)، عشق به نواب صفوی و راه او، مؤسسه در راه حق، آموزشگاه و انتشارات آموزشی آن، مؤسسه امام خمینی (ره)، دفتر همکاری حوزه و دانشگاه، طرح ولایت دانشجویانْ، طرح ولایت اساتید دانشگاه، طرح ولایت طلاب، جلسات معارف دینی و قرآنی و اخلاق بیت رهبری در قم، جلسات اخلاق مدرسه علمیه معصومیه، لطف و اظهار محبتهای ایشان به طلاب دانشگاهی و برنامه‌های مدرسه، جلساتی که طلاب مدرسه به دست مبارک ایشان معمم می‌شدند، و ده‌ها خصوصیت و فعالیت دیگر ایشان در یک لحظه در دل ما حاضر شد و ضایعه فقدان این عالم بی‌نظیر را دردناک‌تر و سخت‌تر کرد.

تقارن این رحلت الهی در روز جمعه و شب سالگرد شهادت سردار دلها، سپهبد‎ شهید سردار قاسم سلیمانی تاب و توان را از ما و اساتید و طلاب ربود.

این ضایعه بزرگ را به پیشگاه قدسی امام عصر عجل الله تعالی فرجه و امام خامنه‌ای عزیز حفظه‌الله و حوزه‌های علمیه و مردم قدرشناس ایران اسلامی و فرهیختگان و شاگردان ایشان تسلیت عرض می‌نماییم و در این اضطرار شدید از خداوند جبار و مهربان مسألت داریم که فقدان این دو شخصیت یکتا و بی‌نظیر را جبران و به احسن وجه جایگزین و ما را موفق به پیروی از چنین سرداران و عالمان بزرگی بفرماید.

طلاب، اساتید، مدیریت و همکاران مدرسه علمیه معصومیه قم
۱۲ دیماه ۱۳۹۹

نوشتن دیدگاه

پست الکترونیکی شما منتشر نمی شود . فیلد ضروری *

*