طرح تحقیقات کلاسی ویژه طلاب مدرسه علمیه معصومیه

طرح تحقیقات کلاسی ویژه طلاب مدرسه علمیه معصومیه

در طرح تحقیقات کلاسی با بهره گیری از فضای مجازی، امکان ارتباط آسان طلّاب با اساتید و معاونت پژوهش فراهم شده است و تلاش شده تا نیازمندی های مختلف پژوهشی طلّاب در حدّ امکان مرتفع گردد.

«تحقيق‏، يعنى كاويدن، كاوش، تلاش كردن براى رسيدن به چيزى كه تا به حال به آن دسترسى پيدا نشده است… پاداش تحقيق‏، رسيدن به حق است‏». (مقام معظّم رهبری)

معاونت پژوهش مدرسه علمیّه معصومیّه سلام الله علیها در نظر دارد با توجّه به ارزش و اهمّیّت پژوهش و تحقیق در پیشرفت و تعالی علمی طلّاب عزیز و در راستای ارتقای کیفیّت تحقیقات کلاسی در دروس پژوهشی، خدمتی جدید جهت تسهیل در فرآیند تحقیقات کلاسی ارائه نماید.
بدین منظور، پس از هماهنگی با اساتید محترم مدرسه و عنایت و همراهی ایشان، قرار است این امکان برای هر یک از طلاب فراهم شود که در صورت درخواست، یکی از اساتید مدرسه به عنوان استاد راهنمای پژوهشی وی، از ابتدا تا انتهای پژوهش او را راهبری نماید.
ضمناً در این طرح، با بهره گیری از فضای مجازی، امکان ارتباط آسان طلّاب با اساتید و معاونت پژوهش فراهم شده است و تلاش شده تا نیازمندی های مختلف پژوهشی طلّاب در حدّ امکان مرتفع گردد.

آئین نامه تحقیقات کلاسی

کلّیّات:
– نیم سال اوّل: شرکت در کارگاه آنلاین روش تدوین طرح نامه پژوهشی + تدوین طرح نامه با مشاوره استاد راهنما؛ لذا 5 نمره نیم سال اوّل، بر اساس ارزیابی طرح نامه پژوهشی و انطباق آن با شیوه ذکر شده در کارگاه خواهد بود.
– نیم سال دوم: نگارش مقاله بر اساس طرح نامه؛ بنابراین 5 نمره نیم سال دوم، بر اساس ارزیابی مقاله ارائه شده خواهد بود.

نکات مهم:
با توجّه به آئین نامه ابلاغی از معاونت پژوهشی مرکز مدیریت حوزه های علمیه، امسال دروس: نحو 9 و 10، عقائد 5 و 6، فقه 7 و 8، اصول 5 و 6 پژوهشی خواهد بود.
انتخاب موضوع، منحصر به محدوده درس پژوهشی نبوده و طلبه می تواند در حیطه آن علم، هر موضوعی را با هماهنگی استاد راهنما انتخاب کند.
در راستای ارتقای کیفیّت تحقیقات کلاسی و تسهیل در فرآیند آن برای طلّاب، این امکان برای هر یک از طلاب فراهم شده است که در صورت درخواست، یکی از اساتید مدرسه بر اساس فهرست اعلامی از معاونت پژوهشی، به عنوان استاد راهنمای پژوهشی وی، از ابتدا تا انتهای پژوهش او را راهبری نماید.
فهرست اساتید راهنمای پژوهشی و موضوعات تحقیق کلاسی، و شیوه انتخاب آن ها به زودی به اطلاع عزیزان خواهد رسید.
فهرست اوّلیّه موضوعات پیشنهادی معاونت پژوهش، در همین پایگاه بارگذاري خواهد شد.

نوشتن دیدگاه

پست الکترونیکی شما منتشر نمی شود . فیلد ضروری *

*