جلسه بررسی کتاب آزادی معنوی در طرح مطالعاتی آثار شهید مطهری

جلسه بررسی کتاب آزادی معنوی در طرح مطالعاتی آثار شهید مطهری

جلسه بررسی کتاب آزادی معنوی در طرح مطالعاتی آثار شهید مطهری با حضور استاد اشتری 9 آذر ماه برگزار می گردد.

در طرح مطالعاتی آثار شهید مطهری کتاب آزادی معنوی مورد بررسی قرار می گیرد؛ در این طرح استاد حجت الاسلام و المسلمین اشتری به سوالات و شبهات مطرح شده از سوی اعضای طرح بر کتاب مذکور پاسخگو می باشد.

این جلسه روز شنبه 9 آذر ماه در ساختمان شهید بهشتی اتاق کارگاه ها برگزار می گردد. این جلسه برای اعضای طرح مطالعاتی آثار شهید مطهری الزامی می باشد.

کتاب مذکور از مواد امتحانی مرحله اول این طرح می باشد. کتاب «آزادی معنوی» شامل پانزده سخنرانی استاد است که غالب آنها در حسینیه ارشاد و بین سال‌های 1347 تا 1350 ایراد شده است. در این مجموعه، برخی مفاهیم مانند آزادی معنوی و اجتماعی، عبادت، توبه، هجرت، جهاد و بزرگواری روح بیان شده است. استاد شهید در انتخاب و تحلیل این مفاهیم، علاوه بر توجه به ابعاد فردی آن‌ها به وجوه و آثار اجتماعی این دسته از مفاهیم دینی نیز توجه داشته است.

استاد مطهری در این اثر به خوبی از توانمندی فلسفی خود برای تبیین مفاهیم دینی یاد شده بهره گرفته است و در اکثر موارد، مفاهیم مورد نظر را با ارجاع به مباحث انسان‌شناسی فلسفی توضیح می‌دهد. به کارگیری اصطلاحات «خود عالی» و «خود دانی» در این اثر در همین راستا قابل توجه است.

این کتاب علاوه بر دارا بودن جنبه موعظه و بعد اخلاقی از استواری علمی نیز برخوردار است و همین ویژگی است که از تمایزات استاد در عرصه تبلیغ و خطابه پرده برمی‌دارد و کتاب «آزادی معنوی» را الگویی برای مبلغین دینی ساخته است.

نوشتن دیدگاه

پست الکترونیکی شما منتشر نمی شود . فیلد ضروری *

*