جلسه تبیین سیر جدید طرح مطالعاتی آثار شهید مطهری

جلسه تبیین سیر جدید طرح مطالعاتی آثار شهید مطهری

دفتر طرح مطالعاتی آثار شهید مطهری مدرسه علمیه معصومیه در راستای سیر جدید این طرح جلسه تبیین با سخنرانی استاد اشتری از اساتید معزز طرح، روز یکشنبه 3آذر ماه 98 برگزار نمود.

شخصيت شهيد مطهري(قدس سره) در تاريخ معاصر، به ويژه در مقوله انديشه و فرهنگ اسلامی از اهميت و برجستگی خاصی برخوردار بوده و حيات دينی و علمی اين عالم فرزانه سرمشق و الگويی کم نظير براي ما حوزويان است.

حضرت امام خمينی(قدس سره) با تعابير استثنايی و منحصر بفردي، آثار شهيد مطهري (قدس سره) را تأييد و مطالعه آنها را به همگان توصيه کردند؛ ايشان در پيام تسليت خود به مناسبت دومين سالگرد شهادت استاد فرمودند: آثار قلم و زبان او بی استثناء آموزنده و روانبخش است و مواعظ و نصايح او که از قلبی سرشار از ايمان و عقيدت نشأت میگرفت، براي عارف و عامی سودمند و فرحزاست.

مقام معظم رهبري(مد ظله) نيز در مناسبتهاي مختلف، گوياترين جملات را درباره ضرورت مطالعه اين آثار به ويژه براي طلاب حوزه هاي علميه مطرح کردند؛ ايشان در جمع طلاب فرمودند: اگر بنده میخواستم برنامه حوزه علميه قم را بنويسم، قطعاً و بلاشک يکی از مواد برنامه را اين میگذاشتم که کتابهاي آقاي مطهري(قدس سره) خوانده شود، خلاصه نويسی شود و امتحان داده شود.

مطالعه آثار و آشنايی با انديشه هاي شهيد مطهري(قدس سره) نه به عنوان پايان راه و سخن آخر، بلکه به عنوان مقدمه اي در احياي علوم دينی و دفاع از مبانی اسلام و با اهداف زير در نظر گرفته شده است:

1. ايجاد نظام فکري بر مبناي اسلام ناب محمدي صلی الله عليه و آله و سلم
2. نشر و گسترش انديشه اسلامی.
3. ارائه الگويی از جامعيت تعاليم اسلامی.
4. ارتقاء سطح معرفت، اعتقاد و ايمان.
6. تربيت مربی دينی.
7. کسب توانمندي جهت پاسخگويی به سؤالات و شبهات.
9. افزايش توان تفکر و نقادي.
11. ترويج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی.
11. آشنايی با مبانی فکري نظام جمهوري اسلامی.
12. آشنايی با برداشت و فهم شهيد مطهري(قدس سره).
13. عمل به توصيه و تأکيدهاي حضرت امام خمينی(قدس سره)، مقام معظم رهبري(مدظله)، مراجع عظام و بزرگان حوزه دامت برکاتهم

با توجه به اهميت و ضرورت مطالعه آثار استاد شهيد آيت الله مطهري(قدس سره) و تأکيد امام خمينی(قدس سره) و مقام معظم رهبري (مد ظله) و بزرگان و اعتراف مخالفان به غنا و عمق آثار اين معلم بزرگ، از چند دهه قبل سيرهاي مطالعاتی متنوعی از سوي افراد و مجموعه هاي مختلف تدوين و پيشنهاد شده است.
از اين رو معاونت تهذيب و تربيت حوزه هاي علميه بر آن شد تا با لحاظ اين موارد و بررسی نقاط قوت و ضعف سيرهاي کنونی يک سير مطالعاتی جديد طراحی کند. سير پيش رو حاصل جلسات متعدد بحث و بررسی توسط برخی اساتيد با سابقه و مسلط به آثار استاد است که با همکاري بنياد علمی فرهنگی شهيد مطهري (قدس سره) برگزار گرديد و بديهی است که مزاياي اين سير نيز، مطلق نبوده و نسبی است.

به همین جهت روز یکشنبه 3 آذرماه 98 جلسه توجیهی طرح مطالعاتی آثار شهید مطهری (قدس سره) با سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین استاد اشتری (زیدعزه) با محوریت تبیین سیر جدید در مسجد مدرسه برگزار شد.

 

نوشتن دیدگاه

پست الکترونیکی شما منتشر نمی شود . فیلد ضروری *

*