آغاز ثبت نام دوره تابستانه أحیا 2 مدرسه علمیه معصومیه

آغاز ثبت نام دوره تابستانه أحیا 2 مدرسه علمیه معصومیه

با توجه به تعطیلی مدارس و عدم ارتباط حضوری طلاب با محیط معنوی و علمی مدرسه، لازم است از فرصت تابستان در جهت جبران و ترمیم نیم سال سابق و همچنین ارتقای سطح علمی و تربیتی طلاب بهره کافی برده شود. به همین منظور دوره احیا 2 از جهت علمی در قالب دو رویکرد کلی ارتقائی و تکمیلی بر گزار می گردد.

به یاری باری تعالی و عنایت حضرت ولی عصر عج الله تعالی فرجه الشریف دوره علمی – تربیتی احیا 2 از تاریخ دوم تیر ماه تا پانزدهم مرداد 1399 در مدرسه علمیه معصومیه قم برگزار می گردد.

مقارنت زمانی دورۀ احیا2 با چلۀ کلیمیه را به میمنت می انگاریم تا در سایه توجه حضرت حجت سلام الله علیه بهره معنوی و علمی خود را از این دوره ببریم.

با توجه به تعطیلی مدارس از اسفند ماه 98 و عدم ارتباط حضوری طلاب با محیط معنوی و علمی مدرسه، لازم است از فرصت تابستان در جهت جبران و ترمیم نیم سال سابق و همچنین ارتقای سطح علمی و تربیتی طلاب بهره کافی برده شود. به همین منظور دوره احیا 2 از جهت علمی در قالب دو رویکرد کلی ارتقائی و تکمیلی به شرح ذیل بر گزار می شود:

1. در رویکرد ارتقائی طلاب گرامی پس از ارزیابی بن مایه ی علمی می توانند در برنامه های مرتبط با یکی از دو گروه ارتقایی 1 (دروس پر حجم) یا ارتقایی 2 (عقائد) شرکت کنند.
لازم به ذکر است شرط حضور طلاب در دورۀ ارتقایی 1 احراز توانایی علمی متقاضی، توسط اساتید است.

دورۀ ارتقایی 2، ارتقایی با رویکرد عقائد است.

2. در رویکرد  ترمیم  و تعمیق دروس سابق، برنامه ها در  دو سطح  برنامه ای مختلف و مشترک در دو قالب ذیل برگزار می گردد:

الف. ترمیم و تمرین نیم سال سابق: در این گروه علاوه بر تکمیل محتوای علمی سابق، مباحث کاربردی مثل تجزیه و ترکیب، لغت شناسی، مباحث روشی تحصیل علوم و کتاب های مختلف برنامه ریزی شده است.

ب. تکمیل و تعمیق: در این رویکرد مباحث پیشرفتۀ تعمیق در هر پایه به تناسب سطح علمی طلاب برنامه ریزی شده است.

علاوه بر برنامه های علمی، برنامه های جنبی و مهارتی در سه محور نظام اندیشه، جریان شناسی نقش حوزه در مشروطه و مهارت های طلبگی مشخص شده که در صورت تقاضای طلاب برگزار می گردد. نصاب تشکیل هر کلاس حداقل 10 نفر می باشد.

هزینۀ شرکت در دوره برای هر فرد به صورت علی الحساب 250 هزار تومان است که قابل پرداخت در سه قسط می باشد.

با توجه به اداره خود جوش دوره تابستانه احیا 2 توسط طلاب، تخفیفات هزینه ای به شرکت کنندگان فعال در اجرای برنامه ارائه خواهد گردید.

لازم به ذکر است تشکیل و تداوم برنامه های دوره منوط به تحقق شرائط برگزاری دورۀ حضوری، مطابق با قوانین است. لذا در صورت بروز مشکلات از جمله شیوع مجدد کرونا یا وجود موانع قانونی، تصمیم مقتضی با توجه به شرایط اتخاذ خواهد شد.

زمان ثبت نام در دورۀ احیا 2، یکشنبه 25 خرداد ماه لغایت پنجشنبه 29 خرداد ماه می باشد.

جهت ثبت نام به اتاق 97 واقع در ساختمان شهید مطهری مراجعه نمائید.

با توجه به محدودیت های حضوری، اولویت با افرادی است که زودتر ثبت نام کنند.

نوشتن دیدگاه

پست الکترونیکی شما منتشر نمی شود . فیلد ضروری *

*