مراسم هیئت فقه و شهادت مدرسه علمیه معصومیه

مراسم هیئت فقه و شهادت مدرسه علمیه معصومیه

مراسم هیئت فقه و شهادت مدرسه هر هفته دوشنبه شبها با حضور طلاب و اساتید محترم در مسجد مدرسه برگزار می شود.

مراسم هیئت هفتگی مدرسه که سابقه ای بیش از دو دهه داراست، طی سه سال گذشته به صورت منسجم و با برنامه ریزی دقیق تحت عنوان هیئت فقه و شهادت، با حضور جمعی از طلاب عزیز مدرسه به عنوان خادمین هیئت و با نظارت و پشتیبانی اداره فرهنگی معاونت تهذیب مدرسه، به صورت هفتگی دوشنبه شب ها در مسجد مدرسه برگزار می شود.

مسئول هیئت فقه و شهادت، برادر ارجمند، آقای رسول فرامرزی طلبه موفق مدرسه که با مقطع تحصیلی ارشد فلسفه از گروه علوم اسلامی به حوزه علمیه آمده است، می باشد. ایشان با دغدغه ای که از قبل در زمینه فعالیت های فرهنگی و مراسم معنوی در راستای معرفت افزایی و رشد بینش و اندیشه اسلامی دانشجویان و همچنین طلاب گرامی داشته اند، قدم به میدان گذاشته و با تشکیل هیئتی با معیار طراز انقلاب با حضور طلاب همفکر و همسو و دغدغه مند در این زمینه مسئولیت هیئت را به عهده گرفتند.

این هیئت دارای یک شورا و تشکیلات از میان طلاب است که به صورت ماهیانه این شورا، جلسه همفکری، آسیب شناسی و نقد و بررسی عملکرد را با حضور مدیر محترم مدرسه و در بعضی مواقع اساتید موفق در این زمینه، برگزار می نماید.

هیئت فقه و شهادت مدرسه، فقط برای مراسم معنوی نیست؛ بلکه کانونی برای ارتباط مؤمنین است؛ در بسیاری از مواردی که نیاز به حضور پر رنگ طلاب در صحنه های مختلف از جمله مراسم اربعین حسینی، کمک به مردم آسیب دیده از بلایای طبیعی و… در قالب خدمات اجتماعی و فرهنگی نقش بسزایی داشته است.

در مراسم هیئت از خطیبان توانمند و اساتید محترم اخلاق جهت ایراد بیان مورد استفاده قرار گرفته می شوند، و تلاش می شود در راستای رشد توانمندی و استعداد خود طلاب از ظرفیت مادحین داخل مدرسه جهت مداحی و مرثیه خوانی، استفاده شود.

 

نوشتن دیدگاه

پست الکترونیکی شما منتشر نمی شود . فیلد ضروری *

*