مشارکت در قربانی دهه ولایت با هر توان مالی از قربان تا غدیر

مشارکت در قربانی دهه ولایت با هر توان مالی از قربان تا غدیر

برخی از علما و بزرگان تاکید کرده‌اند اگر کسی توانایی خرید گوسفند و قربانی کردن را ندارد می‌تواند برای خرید قربانی با چندین نفر به صورت شراکتی مبلغی را در نظر بگیرند و یک گوسفند بخرند سپس قربانی کنند.

قربانی کردن از سنت‌های زیبای اسلامی است که نتایج فردی و اجتماعی بسیاری دارد. همچنانکه پیامبر اسلام به همسرشان ام سلمه اینچنین سفارش کردند: «اسْتَقْرِضِی وَ ضَحِّی فَإِنَّهُ دَیْنٌ مَقْضِی‏؛ قرض کن و قربانی نما که پول آن قرض پرداخت می‌شود.» (من لایحضره الفقیه، ج ۲، ص ۲۱۳)

عید سعید قربان روزی است که در آن حضرت ابراهیم(ع) خود را در مقابل خداوند تسلیم کردند و آن حضرت توانستند از این امتحان عظیم سربلند بیرون آمده و با این رویداد فرمانبرداری خویش را ثابت کند.

دهمین روز از ماه قمری ذ‌ی‌الحجه برای مسلمانان مصادف است با عید سعید قربان که به یاد حضرت ابراهیم(ع) و فرزندش اسماعیل(ع)؛ در این روز گوسفند، گاو و یا شتری را قربانی کرده و گوشت آن را بین همسایگان و مستمندان تقسیم می‌کنند.

معاونت تهذیب مدرسه بنا دارد طبق سنت هر ساله برای کسانی که  توانایی خرید گوسفند و قربانی کردن را ندارند، زمینه همراهی در خرید گوسفند قربانی با هر مبلغی که در توان دارند را فراهم نماید تا در تأمین گوشت قربانی و توزیع بین مومنین مشارکت نمایند.

طلابی که قصد شرکت در این امر خیر دارند مبلغ خود را به شماره کارت هیأت فقه و شهادت واریز نمایند.

شماره کارت هیأت فقه و شهادت به نام علی قنواتی: 6273811123329515

 

نوشتن دیدگاه

پست الکترونیکی شما منتشر نمی شود . فیلد ضروری *

*